Follow by Email

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2009

Mορφωμένοι ανειδίκευτοι, ή εξειδικευμένοι αμόρφωτοι;

Mορφωμένοι ανειδίκευτοι, ή εξειδικευμένοι αμόρφωτοι;
Γράφει ο Ευγένιος Ανδρικόπουλος

Με την περιφορά του επιταφίου της παιδείας στην περίμετρο ενός ακόμη αποπροσανατολιστικού και κυρίως προεκλογικού διαλόγου επιχειρεί η κυβέρνηση την ανάστασή της.. Αμετανόητη ωστόσο επιμένει στην συνήθη νεοφιλελεύθερη μαγγανεία, που χρόνια τώρα την καρφώνει στον σταυρό του μαρτυρίου της. Αδιάφορο. Τους αρκεί. Γιατί το υπερπολύτιμο αίμα της ρέει στο αυλάκι της ιδιωτικής αισχροκέρδειας.. Το χρόνιο κώμα της παιδείας βρίσκεται στην υποχρηματοδότησή της και εκ του γεγονότος πως κάποιοι τσίμπησαν στην νέα «διαλεκτική άβρακαδάβρα» δείχνει πως οι κυβερνώντες πέτυχαν του επικοινωνιακού τους στόχου. Επειδή δεν άκουσα ούτε έναν (αριθμός ένας) εκπαιδευτικό να εγείρει ως σύγχρονος Παπανούτσος το ανάστημα του αλεξίσφαιρο προ της εξόφθαλμα και δια του «διαλόγου» επιδιωκόμενης χαριστικής βολής. Αν το εκάστοτε κυβερνητικό δίκτυο φαύλων πολιτικών δεν πυροβολούσε συστηματικά την δημόσια παιδεία, κρατώντας σε αναξιοπρεπή επίπεδα την μισθοδοσία των καθηγητών και εξευτελιστικά την εκπαιδευτική υποστήριξη της σπουδάζουσας νεολαίας, η πηγή των δακρύων τους δεν θα χαρακτηριζόταν από θράσος απύθμενο. Απολύτως αηδιαστική ωστόσο είναι και η θετική ανταπόκριση στους παράλληλους κυβερνητικούς μονολόγους οσφυοκαμπτών εκπαιδευτικών, επειδή επιτρέπει στους εξουσιαστές να έχουν ενδυθεί προ των αποκριών μεσσίες που θα της χαρίσουν ξανά την ζωή. Διά μέσου της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βεβαίως. Η μαγική σκούπα πίσω από τις κυβερνητικές καρικατούρες του πολυθρύλητου διαλόγου. Το σάρωμα της δημόσιας παιδείας. Τίποτα άλλο.

Επιστράτευσε έτσι η κυβέρνηση κάποιους εξωνημένους πανεπιστημιακούς και τους φρενοβλαβείς διακόνους των «Καθημερινών Επιφυλλάδων» για να προετοιμάσουν «διαλεκτικά» την κατά κυριολεξία «κοινή» γνώμη. Και να πέσει η κυβέρνηση στα μαλακά. Μην εξαπατάστε. Το κυβερνητικό και φυσικά νεοφιλελεύθερο ζήτημα και ζητούμενο ποτέ δεν ήταν η μαζική άνοδος του μορφωτικού επιπέδου του όποιου λαού. Απόδειξη πως σήμερα δύο στους τρεις πτυχιούχους είναι γόνοι οικογενειών εύπορων περιοχών Ο μόνιμος πονοκέφαλος των εξουσιαστών στην ύπαρξη αυτού του «λούμπεν» τρίτου εντοπίζεται.. Επειδή η μόρφωσή του είναι μια εν δυνάμει πυρηνική βόμβα στα θεμέλια του συστήματος και πάση θυσία πρέπει να αναχαιτιστεί.. Ο λόγος που η κυβερνητική συμμορία επιχειρεί απροκάλυπτα να θέσει μεταξύ του άπορου νέου και των φιλοδοξιών του, ένα φίλτρο θεϊκό. Τον καθηγητή που με τις εξουσίες ενός ανώτερου θεού, μόνος αυτός θα κρίνει αν το παιδί ενός κατώτερου είναι ικανό να εξακολουθήσει και πού, τις μεταλυκειακές σπουδές του.. Ένα ακόμη πεδίο διαφθοράς δηλαδή αφού όπως καλά θα γνωρίζετε το καντήλι των θεών χρήζει λαδιού για ν’ ανάψει…

Η επίσημη πολιτεία έτσι συναινεί ανήθικα στις πιέσεις των νεοφιλελεύθερων αρπακτικών για ένα ακόμη (μετά την υγεία, την ασφάλιση τις μεταφορές την ενέργεια τις τηλεπικοινωνίες και άλλα) πεδίο δόξης λαμπρό των κερδών τους περιφρονώντας προκλητικά το ηθικό όραμα των λαϊκών στρωμάτων, για την κοινωνική και όχι αποκλειστικά εμπορική αξία των πανεπιστημιακών πτυχίων. Και το κάνει στην λογική της απρόσκοπτης εξασφάλισης των ιδιωτικών κερδών που προϋποθέτουν αναντίρρητα την προετοιμασία ενός επιστήμονα γρανάζι στην παραγωγική τους μηχανή. Τον εξειδικευμένο αμόρφωτο που σύγκριση με τον μορφωμένο ανειδίκευτο περιορίζεται πειθήνια στο ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό σφυρίζοντας αδιάφορα απέναντι στους ανατροπείς του δόγματος αυτού.

Ευγένιος Ανδρικόπουλος
eandrik@otenet.gr
Αναρτήθηκε από kafeneio στις 10:30:00 μμ

1 σχόλιο:

Σύσσι... το καλητεχνικό μου είπε...

Κια είναι τόσο δύσκολο να μετατρέψεις το σχολείο σε κάτι το ευχάριστο και όχι καταπιεστικό; Αφού ήδη ο Jan Amos Komensky έλεγε: σχολείο - παιχνίδι.