Παιδεία-Εκπαίδευση-Νεολαία. Κείμενο συζήτησης

Σκόπιμος υπήρξε ο διαχωρισμός των όρων Παιδεία και Εκπαίδευση. Η παιδεία παρέχεται στα Σχολεία μα προπάντων έξω απ’ αυτά, σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Στους τόπους ψυχαγωγίας, στις πλατείες, στους οργανωμένους συλλόγους, στους χώρους εργασίας, στις γιορτές, στα πανηγύρια, παντού. Είναι ο τρόπος που ιεραρχεί η κάθε κοινωνία τις αξίες της. Τι θεωρεί σαν πρώτη και τι σαν τελευταία αξία. Αυτή η ιεράρχηση στιγματίζει εν πολλοίς και τον πολιτισμό της.
Η Παιδεία πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα. Πρώτα αντιμετωπίζεται οποιοδήποτε πρόβλημα αφορά τα Σχολεία του Δήμου σε όλες τις βαθμίδες και έπονται τα υπόλοιπα. Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι η με όλα τα μέσα διευκόλυνση της μόρφωσης των παιδιών μας, στα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε όλα τα μέσα, όντες πρώτοι οι μεγάλοι, συνεπείς με τις διακηρυγμένες μας αρχές, ώστε να δικαιούμαστε την απαίτησή τους και από τα παιδιά μας.
Σε δεύτερη προτεραιότητα η Εκπαίδευση, που αφορά την εξάσκηση των ατόμων , ώστε να είναι σε θέση να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ικανότητες και ιδιαίτερες κλίσεις τους. Ο Δήμος οφείλει να δίνει διεξόδους στα παιδιά με ειδικές ικανότητες σε διάφορους τομείς όπως οι κλασικές επιστήμες, η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική, ο αθλητισμός, οι χειροτεχνίες κ.α. , ώστε μέσω αυτών να δημιουργηθούν και προϋποθέσεις καινοτόμων δράσεων και αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, που θα δώσουν μεσοπρόθεσμα διεξόδους και στο πρόβλημα της ανεργίας.
Θα πρότεινα την καθιέρωση συμβολικών ειδικών βραβείων και ηθικών αμοιβών σε όσους νέους δραστηριοποιούνται στο Δήμο μας και διακρίνονται σε διάφορους τομείς των επιστημών και των τεχνών και καθιέρωση υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές Μαθηματικών με αντικείμενο το έργο του Κ. Καραθεοδωρή, καθώς και σε φοιτητές του Δήμου μας με ειδικές διακρίσεις.
Θα πρότεινα την αξιοποίηση λαϊκών καλλιτεχνών για την εκπαίδευση νέων, ώστε να αποκτήσει ο τόπος μας τη δική του καλλιτεχνική ταυτότητα , αλλά και τη διαχρονική προβολή της πολιτισμικής του κληρονομιάς με την κατασκευή π.χ. ομοιωμάτων αγροτικών εργαλείων, οικιακών συσκευών, αρχαιολογικών ευρημάτων κ.λπ. από διάφορες περιοχές του Δήμου μας, που θα αποτελούσαν και αντικείμενα τουριστικών αναμνηστικών.
Θα πρότεινα την αξιοποίηση της λαϊκής γνώσης σχετικά με την επεξεργασία τοπικών αγροτικών και παραδοσιακών διατροφικών προϊόντων, καθώς έχουμε έναν τεράστιο αναξιοποίητο πλούτο σ’ αυτόν τον τομέα.
Θα πρότεινα τη συστηματική εκπαίδευση των νέων αγροτών και επιχειρηματιών στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών , καθώς η σύγχρονη τεχνολογία καταργεί τις αποστάσεις, σπάει τα σύνορα, δημιουργεί και ανοίγει αγορές για προϊόντα , που μπορούν να παραχθούν άφθονα στον τόπο μας με προνομιακή θέση στον παγκόσμιο χάρτη.
Θα πρότεινα ένα σχολείο ανοιχτό σε 24ωρη βάση, που θα εξυπηρετεί δράσεις πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, επιμορφωτικές σε όλες τις ηλικίες, σε όλες τις κοινωνικές ομάδες.
Ο Δήμος δε μπορεί να κάνει όλους τους νέους Δημοτικούς υπαλλήλους. Οφείλει όμως να παίζει καταλυτικό ρόλο στην πληροφόρησή τους, ώστε να ανοίγονται δρόμοι για αξιοποίηση του τεράστιου δυναμικού που διαθέτει η περιοχή μας. Οφείλει να ψάχνει , να βρίσκει και να προτείνει δράσεις και καινοτόμες πρωτοβουλίες συλλέγοντας εμπειρίες άλλων Δήμων με ίδια χαρακτηριστικά και αξιοποιώντας την παρουσία στην πόλη μας του Πανεπιστημίου και των ιδεών, που θα μπορούσαν να δώσου οι νέοι επιστήμονες που το στελεχώνουν.
Ας μη περιμένουμε από τους "άλλους" να φροντίζουν για μας. Οφείλουμε εμείς να έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις για τον τόπο μας για να μπορούμε να τις διεκδικούμε μέσω των εκπροσώπων μας στην κεντρική εξουσία.
Με τον όρο Νεολαία αναφέρομαι στους μαθητές, στους νέους αγρότες, τους νέους γονείς, τους νέους που φιλοξενούνται στον τόπο μας για λίγα ή πολλά χρόνια, τις νέες μητέρες, τους «νέους» στην ψυχή και στο πνεύμα πολίτες του Δήμου μας.
Σε όλους αυτούς χρωστάμε πρώτα απ’ όλα το κολυμβητήριο, τους κατάλληλους χώρους να ψυχαγωγούνται, να ερωτεύονται, να απολαμβάνουν τη φύση και τον ήλιο.
Χρωστάμε παιδικές χαρές για τα παιδιά τους, ποδηλατοδρόμους για ασφαλή μετακίνηση και άθλησή τους, πεζόδρομους με χώρους , όπου θα μπορούν να απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές νύχτες χωρίς την εκμετάλλευσή τους από τους κυνηγούς του κέρδους της νύχτας.
Χρωστάμε μια πλατεία και ένα πάρκο , που δεν θα προκαλεί την αισθητική μας για χρήση των πολιτών πρώτα και όχι μόνο των εμπόρων της.
Πάνω απ’ όλα όμως τους χρωστάμε την ουσιαστική και αποφασιστική συμμετοχή στα πράγματα του Δήμου δίνοντας πραγματικό και όχι διακοσμητικό ρόλο στο Δημοτικό συμβούλιο των νέων, που πρέπει να αποκτήσει σοβαρό ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών του Δήμου για θέματα νεολαίας. Είναι απαραίτητο οι νέοι να αναλάβουν οι ίδιοι ευθύνες για την αντιμετώπιση προβλημάτων της καθημερινότητάς τους. Έχουν πολλή μεγαλύτερη φαντασία απ' όλους εμάς , ώστε δε χρειάζονται έτοιμες συνταγές και "προγράμματα" που ακούγονται ευχάριστα, αλλά ουδέποτε υλοποιούνται. Αρκεί να τους εμπιστευτούμε και να τους απεγκλωβίσουμε από πολιτικάντικους υπολογισμούς και "στημένα" παιχνίδια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ

Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ 2ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ: ΤΟ ΝΗΣΙ ΠΟΥ ΕΡΩΤΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ