Follow by Email

Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

OI ΤΡΟΦΟΙ ΤΟΥ "ΙΕΡΟΥ ΤΕΡΑΤΟΣ"

 

Πριν 20 μέρες περίπου έκανα αναφορά στο "Ιερόν τέρας" των Πανελλαδικών Εξετάσεων με αφορμή το μεγάλο θόρυβο που προκλήθηκε και την πολιτική επιστράτευση των καθηγητών που ακολούθησε, μετά την προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων από τους Εκπαιδευτικούς.
   Λοιπόν γι'  αυτό το τέρας υπάρχουν και οι τροφοί του. Κάποτε, κατά την Ελληνική μυθολογία, δώδεκα νέες και δώδεκα  νέοι δίνονταν βορά στο τέρας της Κρήτης, τον Μινώταυρο, σαν φόρος αίματος. Σήμερα εκατό χιλιάδες νέοι και νέες οδηγούνται στο σύγχρονο τέρας, που αν δεν τους παίρνει τη ζωή, τους στερεί την παιδικότητα, σκοτώνει την εφηβεία τους, δηλητηριάζει την ζωή τους.
    Η Κεντρική επιτροπή εξετάσεων, στα Μαθηματικά τουλάχιστον, όπου μπορώ να έχω άποψη, παίζει το ρόλο του τροφού του τέρατος. Τα θέματα που προτείνονται είναι έξω από κάθε Εκπαιδευτική δεοντολογία. Δεν έχουν σχέση με τις οδηγίες σχετικά με τους διδακτικούς στόχους της διδακτέας ύλης στα δημόσια Σχολεία, ούτε επαφή με τη Σχολική πραγματικότητα, όπου ο ρόλος του Σχολείου δεν αφορά  μόνο την προετοιμασία των μαθητών για την αντιμετώπιση του τέρατος, αλλά πρωτίστως γίνεται αγώνας για να μάθουν τα παιδιά μας να ζουν σε μια κοινωνία χωρίς Μινώταυρους.
    Δεν γίνεται, με τις οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,  να εκπαιδεύουμε τρία χρόνια τα παιδιά μας να μαζεύουν σαλιγκάρια και στο τέλος να τους ζητούμε να πιάσουν λαγούς. Ο χρόνος που διατίθεται από τα Αναλυτικά προγράμματα των Σχολείων μας και η διδακτέα ύλη που ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που προτείνονται από τα Σχολικά βιβλία-βασικά εργαλεία των Εκπαιδευτικών των Δημόσιων Σχολείων- δεν δίνουν τη δυνατότητα σε κανένα Μαθηματικό, σε κανένα Λύκειο της Ελλάδας, να εκπαιδεύσει τους μαθητές του, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν θέματα του επιπέδου που ζητούνται στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Εκτός κι αν αγνοήσει κανείς τις οδηγίες του Υπουργείου για τους διδακτικούς στόχους, καταργήσει  τα Σχολικά εγχειρίδια, αγνοήσει τους μέσους μαθητές και ασχοληθεί μόνο μ΄αυτούς που θέλουν και μπορούν...
  Είναι εμφανές ότι το σημείο αναφοράς των κυρίων της ΚΕΕ δεν είναι το Δημόσιο Σχολείο. Δίνεται έτσι η ψευδαίσθηση στους μελλοντικούς υποψήφιους ,ότι για να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εξετάσεις δε φτάνει μόνο το Σχολείο τους. Χρειάζονται και άλλη βοήθεια έξω απ' αυτό, χρειάζονται άλλα βιβλία έξω από τα Σχολικά. Καταργείται έτσι-ελπίζω όχι συνειδητά- το Δημόσιο Σχολείο. Απαξιώνεται ο ρόλος του, απαξιώνονται οι λειτουργοί του, καταρρακώνεται το κύρος του, δολοφονείται η Δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση, αργοπεθαίνει η Παιδεία, οδηγείται στον κανιβαλισμό των Εκπαιδευτικών η κοινωνία, καθώς θεωρεί περιττή την ύπαρξή τους.
  Δημιουργήθηκε μια βιομηχανία, που εμπορεύεται με διάφορους τρόπους την αγωνία και τα όνειρα των παιδιών και των γονιών τους, πουλώντας ελπίδες. Αυτή τη βιομηχανία μάλλον εξυπηρετούν κάποιοι ηθελημένα ή αθέλητα.
  Είπα για ψευδαίσθηση, γιατί στην πραγματικότητα κανένα φροντιστήριο και κανένα εξωσχολικό βιβλίο δεν θα λύσει το πραγματικό πρόβλημα των υποψηφίων μαθητών, που δεν είναι ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια-υπάρχουν πολλοί τρόποι πλέον να μπει κανείς στο Πανεπιστήμιο, όχι απαραίτητα στην Ελλάδα-αλλά η εύρεση εργασίας και η ποιότητα της ζωής του μετά την αποφοίτηση.  Είναι λύση να σπρώξει κανείς το παιδί του στη χρήση αναβολικών για να πετύχει υψηλές επιδόσεις σε ένα άθλημα και να γίνει ανταγωνιστικός σε Πανελλήνιο επίπεδο; Ακόμη κι αν το πετύχει μπορεί να υπολογίσει τις συνέπειες στην ποιότητα της ζωής του μετά την "επιτυχία";
   Υπάρχει ανάγκη για έναν σύγχρονο Θησέα. Αυτή η κατάσταση δεν πρέπει  να συνεχιστεί. Ας καταλάβουν όλοι οι γονείς, ότι θα είναι τα μελλοντικά θύματα αυτού του τέρατος. Να αρνηθούν να στείλουν τα παιδιά τους στο σύγχρονο Μινώταυρο. Ας ασχοληθούν επιτέλους οι Ενώσεις γονέων με το θέμα. Είναι τραγικό να βλέπουμε τα παιδιά μας να εγκαταλείπουν την Ελλάδα μετά το Πανεπιστήμιο για να βρουν δουλειά. Θα είναι ακόμη πιο τραγικό να ξενιτεύονται από τα δεκαοκτώ τους  για να σπουδάσουν, χωρίς να επιστρέφουν ποτέ... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: