e-Θεωρία - Ασκήσεις Μαθηματικών
Τους τελευταίους τέσσερις μήνες αφιέρωσα πολλές ώρες για την ολοκλήρωση μιας εργασίας μου, ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη ηλεκτρονική παρουσίαση της θεωρίας των Μαθηματικών του Γενικού Λυκείου, καθώς και η σύνδεσή της με την ύλη της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης της τελευταίας τάξης του Γενικού Λυκείου. Ουσιαστικά ήταν η σύνδεση επι μέρους εργασιών, που έγιναν σε βάθος δεκαετιών στην προσπάθεια υλοποίησης μιας ιδέας για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζονται τα Μαθηματικά προβλήματα μέσω της καλής γνώσης της θεωρίας.
Στόχος της διδασκαλίας των Μαθηματικών στο Γενικό Λύκειο θεωρώ ότι είναι η εκπαίδευση των μαθητών μας, ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα να συλλέγουν , αξιολογούν και επεξεργάζονται τις πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα και χρησιμοποιώντας τις ιδιότητες και τους νόμους, στους οποίους υπακούουν τα πραγματικά ή νοητικά αντικείμενα καθώς και τα νοητικά ή πραγματικά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους να αντιμετωπίζουν προβλήματα της καθημερινότητας που αγγίζουν όλες τις πλευρές της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας.
Επομένως η επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος απαιτεί τη γνώση της φύσης, των ιδιοτήτων και των κανόνων που συνδέουν τα διάφορα μαθηματικά αντικείμενα. Η αντιμετώπιση μιας άσκησης των Μαθηματικών απαιτεί πρώτα την καλή γνώση της θεωρίας, όπου περιγράφεται ουσιαστικά η φύση και οι ιδιότητες της κάθε έννοιας που αναφέρεται, είτε στα δεδομένα , είτε στα ζητούμενα του προβλήματος. Γι’ αυτό στη διδακτική αυτή προσέγγιση δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα να έχει άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και σε οποιαδήποτε ενότητα οποιασδήποτε τάξης ώστε να περιορίζεται κατά το δυνατόν η ανάγκη αποστήθισης, που καταπονεί συχνά την κρίση. Για την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας και των εννοιών που αναφέρονται είναι δυνατόν να γίνει σύνδεση και με αρχεία από ειδικά λογισμικά των Μαθηματικών, όπως το Geogebra, Skethcpad, WCabri2, Modellus κ.λ.π.
Κάνοντας κλίκ ΕΔΩ και με άνοιγμα του φακέλου "e-Θεωρία -Ασκήσεις-Υλικό μαθήματος" μπορείτε να δείτε ένα δείγμα της εργασίας μου και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον περιμένω τη γνώμη όσων μπορούν να την εκτιμήσουν.
Στόχος της διδασκαλίας των Μαθηματικών στο Γενικό Λύκειο θεωρώ ότι είναι η εκπαίδευση των μαθητών μας, ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα να συλλέγουν , αξιολογούν και επεξεργάζονται τις πληροφορίες για οποιοδήποτε θέμα και χρησιμοποιώντας τις ιδιότητες και τους νόμους, στους οποίους υπακούουν τα πραγματικά ή νοητικά αντικείμενα καθώς και τα νοητικά ή πραγματικά εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους να αντιμετωπίζουν προβλήματα της καθημερινότητας που αγγίζουν όλες τις πλευρές της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας.
Επομένως η επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος απαιτεί τη γνώση της φύσης, των ιδιοτήτων και των κανόνων που συνδέουν τα διάφορα μαθηματικά αντικείμενα. Η αντιμετώπιση μιας άσκησης των Μαθηματικών απαιτεί πρώτα την καλή γνώση της θεωρίας, όπου περιγράφεται ουσιαστικά η φύση και οι ιδιότητες της κάθε έννοιας που αναφέρεται, είτε στα δεδομένα , είτε στα ζητούμενα του προβλήματος. Γι’ αυτό στη διδακτική αυτή προσέγγιση δίνεται στο μαθητή η δυνατότητα να έχει άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και σε οποιαδήποτε ενότητα οποιασδήποτε τάξης ώστε να περιορίζεται κατά το δυνατόν η ανάγκη αποστήθισης, που καταπονεί συχνά την κρίση. Για την καλύτερη κατανόηση της θεωρίας και των εννοιών που αναφέρονται είναι δυνατόν να γίνει σύνδεση και με αρχεία από ειδικά λογισμικά των Μαθηματικών, όπως το Geogebra, Skethcpad, WCabri2, Modellus κ.λ.π.
Κάνοντας κλίκ ΕΔΩ και με άνοιγμα του φακέλου "e-Θεωρία -Ασκήσεις-Υλικό μαθήματος" μπορείτε να δείτε ένα δείγμα της εργασίας μου και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον περιμένω τη γνώμη όσων μπορούν να την εκτιμήσουν.
Σχόλια